검색 상세

Local English Teachers’ Views on Collaborating with Native English-Speaking Teachers in Uzbek Tertiary Context

초록 (요약문)

This study examines local English teachers’ (LETs) perspectives on collaborative teaching with native English-speaking teachers (NESTs) in Uzbekistan’s higher education system, where such partnerships are a relatively new development. Conducted at Bukhara Pedagogical University and Bukhara State University, the research employs a mixed-methods approach, integrating quantitative surveys with qualitative interviews to gain a holistic understanding of LETs' experiences, perceptions, and challenges. The findings reveal that LETs generally perceive co-teaching with NESTs as beneficial, particularly in improving students’ pronunciation accuracy, diversifying teaching methodologies, and fostering learners’ confidence in real-world English communication. Furthermore, LETs report that collaboration with NESTs provides opportunities for professional growth by exposing them to alternative pedagogical approaches and encouraging reflective practices in teaching. Despite these benefits, the study identifies several significant challenges. These include workload imbalances, with LETs often assuming additional administrative or organizational responsibilities, difficulties in time management stemming from the need to align teaching schedules and lesson plans, and cultural differences that sometimes create misunderstandings or hinder effective teamwork. LETs also noted the occasional lack of institutional support, which further complicates the dynamics of co-teaching. These challenges underscore the necessity of addressing systemic issues through clearly defined roles, enhanced communication channels, and equitable division of responsibilities between LETs and NESTs. By focusing on the underexplored context of Uzbekistan, this research contributes to the global discourse on collaborative teaching, offering insights into the unique opportunities and obstacles faced by educators in a multilingual and multicultural setting. The study highlights the importance of institutional frameworks that promote effective team-teaching, such as targeted professional development programs, regular intercultural training workshops, and policy reforms aimed at creating supportive environments for co-teaching. Additionally, the findings emphasize the value of fostering mutual respect, ongoing dialogue, and collaborative problem-solving between LETs and NESTs to optimize the effectiveness of their partnerships. This research provides actionable recommendations for educators, administrators, and policymakers seeking to enhance collaborative teaching practices and improve the quality of English language education in Uzbekistan’s higher education system and beyond.

more

초록 (요약문)

본 연구는 우즈베키스탄 고등교육 시스템에서 새로운 형태로 자리 잡은 현지 영어 교사(LETs)와 원어민 영어 교사(NESTs) 간 협력적 교수 방식에 대한 LETs 의 관점을 조사합니다. 부하라 사범대학교와 부하라 국립대학교에서 수행된 본 연구는 양적 설문조사와 질적 인터뷰를 통합한 혼합 방법론을 사용하여 LETs의 경험, 인식 및 도전에 대한 종합적인 이해를 제공합니다. 연구 결과, LETs는 NESTs와의 공동 수업이 학생들의 발음 정확성 향상, 교수 방법론의 다양화, 실제 영어 의사소통에서의 자신감 향상에 특히 유익하다고 인식하고 있는 것으로 나타났습니다. 또한, LETs는 NESTs와의 협업을 통해 대안적인 교수 접근법을 접하고, 교수 활동을 반성적으로 고찰할 수 있는 기회를 얻음으로써 전문성 개발의 기회를 제공받는다고 보고했습니다. 그러나 이러한 이점에도 불구하고 본 연구는 몇 가지 주요 과제를 확인하였습니다. LETs는 종종 추가적인 행정적 또는 조직적 책임을 맡아야 하는 업무 불균형, 수업 일정 및 계획을 조정해야 하는 데에서 발생하는 시간 관리의 어려움, 그리고 효과적인 팀워크를 저해하는 문화적 차이 등을 과제로 지적하였습니다. 또한, LETs 는 이러한 공동 교수의 역학을 더욱 복잡하게 만드는 제도적 지원의 부재를 언급하기도 했습니다. 이러한 도전 과제는 LETs와 NESTs 간의 명확한 역할 정의, 원활한 소통 채널, 책임의 공정한 분배를 통해 체계적 문제를 해결해야 할 필요성을 강조합니다. 우즈베키스탄이라는 미개척 맥락에 초점을 맞춘 본 연구는 다중 언어 및 다문화 환경에서 교육자가 직면하는 독특한 기회와 장애물에 대한 통찰을 제공함으로써 글로벌 협력적 교수 담론에 기여합니다. 본 연구는 효과적인 팀 교수 방식을 촉진하기 위한 제도적 틀의 중요성을 강조하며, 예를 들어 목표 지향적 전문성 개발 프로그램, 정기적인 문화 간 훈련 워크숍, 공동 교수에 대한 지원 환경을 조성하는 정책 개혁 등을 제안합니다. 또한, 연구 결과는 LETs 와 NESTs 간의 상호 존중, 지속적인 대화, 협력적 문제 해결의 가치를 강조하며, 이들의 협력적 파트너십 효과를 최적화하기 위한 실행 가능한 권고사항을 제공합니다. 본 연구는 우즈베키스탄 고등교육 시스템 및 그 외 지역에서 협력적 교수 방식을 향상시키고 영어 교육의 질을 제고하기 위해 교육자, 관리자 및 정책 입안자가 참고할 수 있는 중요한 시사점을 제공합니다.

more

목차

CHAPTER I INTRODUCTION 1
1.1 Purpose of the study 1
1.2 Outline of the study 3
CHAPTER II REVIEW OF THE LITERATURE 4
2.1 Native-speakerism 4
2.2 Collaborative teaching: NESTs and NNESTs 5
2.2.1 Collaborative teaching in East-Asia 5
2.2.2 Benefits of co-teaching 6
2.2.3 Challenges of co-teaching 7
2.3 Gaps in the literature: the Uzbek context 8
2.4 The current study 9
CHAPTER III METHODOLOGY 11
3.1 Participants 11
3.2 Setting 11
3.3 Instruments 12
3.3.1 Survey questionnaire. 13
3.3.2 Interview 14
3.4 Data analysis 15
CHAPTER 4 RESULTS AND DISCUSSION 17
4.1 Questionnaire results 17
4.2 LETs' views on collaborative teaching 17
4.3 Interview results 32
4.3.1 Benefits of co-teaching 32
4.3.2 Challenges of co-teaching 36
4.4 Discussion 40
CHAPTER V 43
REFERENCES 45

more