유튜브 방송 콘텐츠를 통해 인식된 정치인 이미지가 유권자의 정치적 신념일치와 투표의도에 미치는 영향 : 2021년 4ㆍ7 서울시장 재ㆍ보궐선거를 중심으로
The Effects of Politicians’ Images Triggered by YouTube Contents on Voters' Agreement of Political Beliefs and Voting Intention : Focused on the case of Seoul Mayor's re-election, in 2021 April 7,
김종필(서강대학교 신문방송학과/SH서울주택도시공사 홍보전문가), 전예솔(서강대학교)
한국콘텐츠학회 논문지, 2022, Vol.22 No.5, 350-366
- 주제(키워드) 도움말 4ㆍ7 서울시장 선거 , 정치인 이미지 , 정치적 신념일치 , 투표의도 , 4ㆍ7 Seoul Mayor's Election , Image of Politicians , Political Belief Agreement , Voting Intention
- 발행기관 한국콘텐츠학회
- 발행년도 2022
- 총서유형 Journal