초등학생이 지각한 부모자녀관계가 학교생활적응에 미치는 영향 : 인지적 정서조절전략의 매개효과
A study of the relationship between parent-child relationship and school adjustment in the elementary: Focused on the mediating effect of cognitive emotion regulation strategies
- 주제어 (키워드) 학교생활적응 , 부모자녀관계 , 인지적정서조절전략 , 초등학생연구 , school adjustment , parent-child relationship , cognitive emotion regulation strategies , elementary students
- 발행기관 서강대학교 교육대학원
- 지도교수 이지향
- 발행년도 2023
- 학위수여년월 2023. 2
- 학위명 석사
- 학과 및 전공 교육대학원 상담심리
- 실제 URI http://www.dcollection.net/handler/sogang/000000069960
- UCI I804:11029-000000069960
- 본문언어 한국어
- 저작권 서강대학교 논문은 저작권 보호를 받습니다.