아동기 학대 또는 방임 경험자가 지각한 정서자각과 트라우마 후 성장의 관계 : 정서수용과 자기자비의 매개효과
The Relationship between Emotional Awareness and Post-Traumatic Growth for Those with Childhood Emotional Abuse or Neglect : Mediating Effects of Emotional Acceptance and Self-Compassion,
김미경 (서강대학교 교육대학원)
- 주제어 (키워드) 아동기 학대 · 방임 , 트라우마 후 성장 , 정서자각 , 정서수용 , 자기자비 , Childhood emotional abuse or neglect , Post-traumatic growth(PTG) , Emotional Acceptance , Self-Compassion
- 발행기관 서강대학교 교육대학원
- 지도교수 한기백
- 발행년도 2022
- 학위수여년월 2022. 2
- 학위명 석사
- 학과 및 전공 교육대학원 상담심리
- 실제 URI http://www.dcollection.net/handler/sogang/000000066497
- UCI I804:11029-000000066497
- 본문언어 한국어
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