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Korean perceptions about country image of Vietnam with a sight from the case study of Park Hang Seo Coach in Vietnam with Vietnamese Football Team.

초록/요약

Vietnam and South Korea have recently witnessed a warmer and closer relation on many fronts, from economic cooperation to cultural and tourism exchange. And one of the major contributions to this better relation between the two countries is attributed to the continuous success of Park Hang-Seo in his role as the coach of national Football Team in Vietnam, who has helped to improve and promote the country image of Vietnam to a larger number of Korean people. The main purpose of this thesis study is to examine the factors that determine South Korean perceptions of the country image of Vietnam, focusing on the role of Park Hang-Seo in shaping this positive country image. Using a snowball (referral) sampling technique, a sample of 274 Korean respondents was collected and the regression results show that the coach image of Park Hang-Seo himself, the image of national Football Team led by Park Hang-Seo, and the travel experience in the past are three critical factors that significantly promote the positive country image of Vietnam to South Korean people. This study might provide insightful implications that are relevant at both micro and macro levels. At micro level, these findings might give some benchmarks to help local tourism agents in Vietnam attract more Korean tourists by inviting Park Hang-Seo to represent and advertise their package tours. At macro level, both Vietnamese and South Korean governments can use Park Hang-Seo as a bridge to connect the two countries better on different areas.

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초록/요약

최근 베트남과 한국은 경제 협력에서부터 문화 및 관광 교류에 이르기까지 많은 분야에서 긴밀한 관계를 구축하고 있다. 특히, 두 나라 사이에서 이렇게 더 나은 관계를 주도한 주요 공헌들 중 하나는 베트남 축구 국가대표팀 감독인 박항서의 지속적인 성공에 기인한다. 그는 더 많은 한국인들에게 베트남에 대한 국가 이미지를 개선하고 홍보하는데 도움을 주었다. 이에 따라, 본 논문의 주된 목적은 베트남의 국가 이미지에 대한 한국인들의 인식을 결정하는 요소들을 조사하기 위한 것으로, 이러한 긍정적인 국가 이미지를 형성하는 데 있어 박항서의 역할에 초점을 맞추고 있다. 본 논문에서는 Snowball(referral) 샘플링 기법을 사용하여 274명의 한국인 응답자를 표본추출한 결과, 박항서 자신의 코치 이미지, 박항서가 이끄는 축구 국가 대표팀 이미지 및 과거 여행경험 등이 나라에 긍정적인 이미지를 촉진시키는 3대 요인임을 알 수 있었다. 한국 국민에 대한 베트남의 시대 이 연구는 미시적 및 거시적 수준에서 모두 의미 있는 관계성과 시사점을 제공한다. 미시적인 수준에서, 이러한 발견들은 베트남의 국내 관광업자들이 패키지 여행에서 박항서 코치를 대표해 광고하도록 유도함으로써 더 많은 관광객들을 유치하는 것에 도움 될 수 있는 벤치마크를 제공할 수 있을 것이다. 거시적 수준에서, 베트남과 한국 정부 모두 박항서 코치를 서로 다른 영역에서 두 나라를 더 잘 연결하는 가교로 사용할 수 있다.

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