고객응대 근로자 보호제도가 서비스 기업의 근로자 직무만족에 미치는 영향 : 긍정심리자본의 매개효과를 중심으로
The Effect of the Customer Service Worker Protection System of a Service Company on Workers' Job Satisfaction : Focused on the mediating effect of positive psychological capital
- 주제(키워드) 고객응대 근로자 보호법 , 감정노동자 보호법 , 감정노동 , 긍정심리자본 , Worker-customer-balance(워커밸) , 서비스산업 환경 , 직무만족 , Customer Service Worker Protection Act , Emotions Worker Protection Act , Emotional Labor , positive psychological capital , Worker-customer-balance , service industry environment , Job satisfaction
- 발행기관 서강대학교 경영전문대학원
- 지도교수 이준겸
- 발행년도 2021
- 학위수여년월 2021. 2
- 학위명 석사
- 학과 및 전공 경영전문대학원 글로벌서비스경영학과
- UCI I804:11029-000000065836
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