배경에서 투과된 빛을 고려한 무지개 시뮬레이터 기법
Rainbow Simulator with Light Scattered from Background
- 주제(키워드) rainbow , simulator , physically based rendering
- 발행기관 서강대학교 영상대학원
- 지도교수 정문열
- 발행년도 2015
- 학위수여년월 2015. 8
- 학위명 석사
- 학과 및 전공 영상대학원 미디어공학
- 실제URI http://www.dcollection.net/handler/sogang/000000056311
- 본문언어 한국어
- 저작권 서강대학교 논문은 저작권보호를 받습니다.
초록/요약
본 논문은 배경에서 투과된 빛을 고려한 무지개 시뮬레이터 기법을 제안한다. 배경인 하늘과 구름에서 산란되고 투과된 빛으로 무지개를 생성할 경우, 무지개 렌더링은 배경과 동일한 광원을 사용하게 된다. 따라서 제안된 기법은 하늘의 상태에 따라 변하는 무지개를 기존의 시뮬레이터보다 더 정확하게 예측할 수 있다. 사용자는 물리기반 시뮬레이션 상에서 수밀도를 조절하여 특정 배경에 대해 더 밝은 무지개 생성 수밀도 조건을 수치로 확인하고, 무지개 설치에 드는 경제적 비용을 줄일 수 있다.
more초록/요약
This paper presents a method for physically based rainbow simulation with the light scattered from background scene taken into account. If such light is considered on simulating a rainbow, the background scene and the rainbow are rendered by using the same light source. Thus, more than any other researches the proposed method can accurately expect the results whose rainbow changes with its color and brightness as the sky light also changes during a day. In order to economize the process of the installation of artificial rainbow, this method can be used to consider what number density of water drops as a parameter could potentially help make vivid rainbow.
more