TV 광고 시청 시 스크린 스태킹 유인 요인에 관한 연구 : 인지욕구와 광고의 애매모호성, 제품 관여도, 브랜드 인지도와의 관계를 중심으로
The Study on Screen-stacking behavior while watching TV Commercials: Based on the relationship between Need for Cognition and the other factors (Ambiguity, Product involvement and Brand recognition)
- 주제(키워드) 스크린 스태킹 , 인지욕구 , 광고의 애매모호성 , 관여도 , 브랜드 인지도 , Screen-stacking , NFC (Need for Cognition) , Ambiguity , Product involvement , Brand recognition
- 발행기관 서강대학교 일반대학원
- 지도교수 김충현
- 발행년도 2015
- 학위수여년월 2015. 2
- 학위명 석사
- 학과 및 전공 일반대학원 신문방송학과
- 실제URI http://www.dcollection.net/handler/sogang/000000055624
- 본문언어 한국어
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