구현 환경별 포털사이트 검색광고 효과 비교 : 기술수용모형(Technology Acceptance Model)과 웹 광고효과 측정모형(Web advertising effectiveness measurement model), 관여도 개념을 이용하여
A Comparative Study on Search Advertising of Internet Portal Site Based on Environment Implementation : Focusing on Technology Acceptance Model, Web Advertising Effectiveness Measurement Model and Involvement.
- 주제(키워드) 모바일 광고 , 검색 광고 , 광고 효과측정 , Mobile Advertising , Search Advertisement , Advertising Effect
- 발행기관 서강대학교 일반대학원
- 지도교수 유현재
- 발행년도 2015
- 학위수여년월 2015. 2
- 학위명 석사
- 학과 및 전공 일반대학원 신문방송학과
- 실제URI http://www.dcollection.net/handler/sogang/000000055580
- 본문언어 한국어
- 저작권 서강대학교 논문은 저작권보호를 받습니다.