다문화적 공감력 함양을 위한 문학 교육 방안 : 디아스포라 제재를 중심으로
A Study on Ways to Cultivate the Effect of Multicultural Empathy in Literature Education: Focued on diaspora materials
- 주제(키워드) 디아스포라 , 고려인 , 외국인 노동자 , 탈북자 , 분단에 의한 타자화 , 문화에 의한 타자화 , 다문화적 공감력 , 문학 교육 , 장소성 , 이방인 , 환대 , diaspora , Goryeoin , foreign labors , North Korean refugees , othernization caused by national division , othernization caused by culture , multiculturalempathy , literatureeducation , place-ness , stranger , hospitali
- 발행기관 서강대학교 교육대학원
- 지도교수 우찬제
- 발행년도 2015
- 학위수여년월 2015. 2
- 학위명 석사
- 학과 및 전공 교육대학원 국어교육
- 실제URI http://www.dcollection.net/handler/sogang/000000055490
- 본문언어 한국어
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