기업 블로그 환경에서 공중 댓글의 방향성과 기업의 응답성이 기업 의제 형성에 미치는 영향 : 기업 능력(CA)과 기업의 사회적 책임(CSR) 의제를 중심으로
The influence of corporate associations, valence of online users’ comments, and corporate responsiveness on corporate agenda building in the blogosphere: Corporate ability agenda versus corporate social responsibility agenda
- 주제(키워드) 기업 의제 형성 , 블로그 매개 커뮤니케이션 , CA , CSR , 온라인 구전효과 , 기업의 응답성 , 기업 명성 , Corporate agenda building , Blog-mediated communication , Corporate ability , Corporate social responsibility , Electronic word-of-mouth , Corporate responsiveness , Corporate reputation
- 발행기관 서강대학교 일반대학원
- 지도교수 김수연
- 발행년도 2015
- 학위수여년월 2015. 2
- 학위명 석사
- 학과 및 전공 일반대학원 신문방송학과
- 실제URI http://www.dcollection.net/handler/sogang/000000055290
- 본문언어 한국어
- 저작권 서강대학교 논문은 저작권보호를 받습니다.