중학교 3학년 영어 교과서 말하기 과업 분석
An Analysis of Speaking Tasks in Third-Year Middle School English Textbooks
- 주제(키워드) 중학교 영어 교과서 , 말하기 과업
- 발행기관 서강대학교 교육대학원
- 지도교수 박은성
- 발행년도 2012
- 학위수여년월 2012. 8
- 학위명 석사
- 학과 및 전공 교육대학원 영어교육
- 실제URI http://www.dcollection.net/handler/sogang/000000047753
- 본문언어 한국어
- 저작권 서강대학교 논문은 저작권 보호를 받습니다.
초록/요약
본 연구의 가장 주요 목적은 현행 중학교 3학년 영어 교과서들이 학습자의 말하기 능력을 향상시킬 수 있도록 구성되어 있는지 알아보기 위함이다. 이를 위해 중학교 3학년 다섯 종의 영어 교과서 내에 수록되어 있는 말하기 과업의 구성 비율을 알아보고 과업 분류표에 따라 과업들을 분류해 각 교과서의 과업들이 균형적으로 분포되어 있는지를 분석하였다.
more초록/요약
The purpose of this study is to analyze how well speaking tasks in middle school English textbooks are constructed and categorized to enhance learners’ speaking ability. For the research, five third-grade middle school textbooks have been selected and analyzed. The percentage of speaking tasks were examined, and the speaking tasks were categorized based on the table of task classification.
more