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오픈마켓 형태 e-러닝 시스템에서 콘텐츠 유형별 결제방법의 설계 및 구현

A Design and Implementation of Payment Method by Contents-Type for Open-Market Based e-Learning System

초록/요약

오픈 마켓을 이러닝 시스템에 적용하면, 개인과 개인이 중심이 되어 누구든지 이러닝 콘텐츠를 제작하고 등록 할 수 있어 다양한 콘텐츠 서비스가 이루어진다. 하지만 오픈마켓의 특성상 콘텐츠에 대한 낮은 신뢰성을 해결해야 하는 것이 중요한 이슈이다. 본 논문에서는 오픈마켓 형태 이러닝 시스템에서 콘텐츠 유형별 결제방법을 제안하였다. 제안한 방법에서는 콘텐츠 유형별로 결제 방법을 달리 하였는데, 동영상 콘텐츠는 시간을 이용 기준으로 지정하고, 기본적으로 결제 금액에 비례하여, 총 재생 시간을 분할하여 이용하도록 구현 하였다. 이때 결제 금액은 구매자가 정해진 기준 안에서 자율적으로 지정 하였다. HTML 콘텐츠는 페이지를 이용 기준으로 지정하고, 차등 금액 여부에 상관없이 목차와, 목차에 해당하는 페이지를 등록하는 방법을 이용 하였다. 그리고 결제 페이지에서 등록한 목차를 선택 한 후 결제 하고 이용 하도록 구현 하였다. 본 논문에서 구현한 콘텐츠 유형별 결제 방법을 통해 오픈마켓 이러닝 콘텐츠 거래의 신뢰성에 대한 정량적인 데이터를 확인하진 못 하였지만, 기존 결제 방법과의 비교 분석을 통해 자율적인 결제 금액 지정과 이용 방법에서 차별화를 확인 할 수 있었다.

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초록/요약

When the open-market is applied in the e-learning system, individuals can easily authorize contents and register them in the open-market, so various content services become available. However, it is critical to solve the low reliability of the on-line contents due to the nature of the open market. This thesis designs and implements a payment method according to the e-learning contents types for an open-market based e-learning system. The new payment system applies different payment methods depending on the contents types. In case of video contents, the total playback time is divided into multiple sections and the number of playback sections is decided proportionally by the total payment amount which a user selects. In case of HTML contents, the total number of available pages is decided by the total payment amount. A seller can register the titles and the pages in the system and a user can use the relevant pages after he pays and selects the relevant title. In this thesis, even though it is not possible to measure the quantitative data for the reliability of content trading in the open market e-learning system, it is possible to differentiate the new proposing payment method from the legacy payment system through the comparison and analysis method in the payment and the usage area.

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