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국내 엔터테인먼트 기업의 통합적 스타 마켓팅 전략에 관한 연구 : 엔터테인먼트 3사 스타발굴·기획·MPR을 중심으로

A Study on Integrated Star Marketing by Domestic Entertainment Companies

초록/요약

국내 엔터테인먼트 산업은 2000년대에 접어 들면서 아시아를 비롯하여 전 세계에 한국대중문화의 우수성을 널리 알리는데 크게 기여하여 왔다. 또한, 미래의 고부가가치 산업으로 점점 성장하여 수조원대의 시장으로 팽창하며 발전해 오고 있으며, 앞으로도 잠재적인 성장이 예상되는 국내 대표적인 연예 매니지먼트사를 대상으로 매니지먼트 발전과정과 시스템을 분석을 시도해 보았다. 엔터테인먼트 산업의 중심 축에 있는 스타(핵심인 주력 상품)를 엔터테인먼트 기업들은 어떻게 발굴하고 육성하고 있는지 또한, 스타로 제조하기 위해서 어떻한 기획 과정단계를 거치면서 마켓팅PR을 해나가고 있는지 살펴본 연구서 이다.

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초록/요약

The Korean entertainment industry has largely contributed to promoting excellence of Korean popular culture overseas, including Asia since 2000. The industry has continuously made progress as a value added industry of the future, becoming a market worth trillions of Korean won. This study analyzes the development and systems of management by taking as a subject famous Korean management companies with growth potential. Stars (human resource) serve as the centerpieces of the entertainment industry. Against this backdrop, the study takes a look at how entertainment companies find new faces and nurture them into stars, the center of the entertainment industry, and how they make plans and conduct PR activities.

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