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An Exploratory Study of Young Cambodian Consumers’ Cultural Values and Perception of Corporate Social Responsibility (CSR)

MENG LIDA (Sogang University, Graduate School)

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초록/요약moremore
Corporate Social Responsibility (CSR) is gaining popularity among researchers, and other stakeholders in developed countries, such as America and Europe. However, research about CSR in the context of developing countries in Southeast Asia, such as Cambodia is limited. This study explored young Cambo...
Corporate Social Responsibility (CSR) is gaining popularity among researchers, and other stakeholders in developed countries, such as America and Europe. However, research about CSR in the context of developing countries in Southeast Asia, such as Cambodia is limited. This study explored young Cambodian consumers’ perceptions of CSR in four CSR dimensions (e.g., economic, legal, ethical, and philanthropic dimensions) and their response toward CSR, and investigated the relationship between Cambodian consumers’ cultural values (e.g., collectivism and consumerism face) and perception of CSR. This study used an off-line survey method to collect data from Cambodian university students and finally. Finally, the data from 294 respondents was used. The survey results showed that the majority of Cambodian young consumers were not aware of CSR; however, they showed a positive perception and high support of CSR. Cambodian consumers placed the great importance on legal and philanthropic dimensions. Moreover, the result suggests that cultural values of Cambodian consumers could affect their perception and support of CSR. Collectivism showed the high effect on CSR perception than consumerism face. These findings are important for firms intending to conduct CSR in Cambodia as well as for promoting CSR in the region.
초록/요약moremore
기업의 사회적 책임(CSR)은 미국과 유럽 등 선진국의 연구자 및 다른 이해 관계자들에게 인기를 얻고 있다. 그러나 캄보디아와 같은 동남아시아 개발 도상국의 CSR에 대한 연구는 제한적이다. 본 연구는 캄보디아 소비자들의 CSR 인식에 대한 네 가지 차원 (예: 경제적, 법률적, 윤리적 및 자선적 차원)과 CSR에 대한 대응을 탐구했으며, 캄보디아 소비자의 문화적 가치 (예: 집단주의 및 소비지상주의 체면)와 CSR 인식 사이의 관계를 조사했다. 본 연구는 캄보디아 대학생들로부터 데이터를 수집하기 위해 오프라인 조사 방법을 사용...
기업의 사회적 책임(CSR)은 미국과 유럽 등 선진국의 연구자 및 다른 이해 관계자들에게 인기를 얻고 있다. 그러나 캄보디아와 같은 동남아시아 개발 도상국의 CSR에 대한 연구는 제한적이다. 본 연구는 캄보디아 소비자들의 CSR 인식에 대한 네 가지 차원 (예: 경제적, 법률적, 윤리적 및 자선적 차원)과 CSR에 대한 대응을 탐구했으며, 캄보디아 소비자의 문화적 가치 (예: 집단주의 및 소비지상주의 체면)와 CSR 인식 사이의 관계를 조사했다. 본 연구는 캄보디아 대학생들로부터 데이터를 수집하기 위해 오프라인 조사 방법을 사용했다. 결국 294 명의 응답자의 데이터가 사용되었다. 조사 결과에 따르면 캄보디아의 젊은 소비자 대다수는 CSR을 인식하지 못 했지만 CSR에 대한 긍정적인 인식과 높은 지지를 보였다. 캄보디아 소비자들은 법률적 및 자선적 차원에 큰 비중을 두고 있었다. 또한 결과는 캄보디아 소비자의 문화적 가치가 CSR의 인식과 대응에 영향을 미칠 수 있음을 시사한다. 집단주의는 소비지상주의 체면보다 CSR 인식에 높은 영향을 미쳤다. 이러한 결과는 캄보디아에서CSR을 수행하려는 기업에게 중요하고 지역에서 CSR를 홍보하는 것에도 도움이 된다.